Koło dwumasowe ford focus c max 2.0 tdci

Co to jest koło dwumasowe Ford Focus C Max 2.0 tdci?

Koło dwumasowe do wspomnianego modelu C Max Forda Focusa, zwane inaczej „dwumasą”, to szczególna odmiana koła zamachowego w samochodzie. Czym jest natomiast koło zamachowe w pojeździe? Jest to swego rodzaju talerz przytwierdzony do kołnierza zdawczego na końcu wału korbowego. Jego głównym zadaniem jest gromadzenie zapasu energii kinetycznej, koniecznej do wykonywania pomocniczych suwów silnika. Zapobiega on wahaniom chwilowej kątowej prędkości wału korbowego, a także podtrzymuje ruch silnika w fazie sprężania. W czasie procesów sprężania, ssania czy wydechu, silnikowi niezbędna jest przekazywana z zewnątrz siła, za którą właśnie odpowiada koło zamachowe. W rzeczywistości żaden silnik czterosuwowy nie mógłby poprawnie pracować bez koła zamachowego, gdyż nie otrzymałby właściwej ilości energii.

Zadania koła dwumasowego

Jeśli chodzi natomiast o samo koło dwumasowe Ford Focus C Max 2.0 tdci, to w celu wyjaśnienia, po co właściwie zostało ono wprowadzone na rynek do tego modelu auta, należy zwrócić dokładniejszą uwagę na proces pracy silnika. Trzeba wiedzieć, że cykle w różnych cylindrach silnika trwają niemal przez cały czas jego pracy, zwłaszcza w silnikach czterosuwowych oraz jeszcze większych. Silniki tego rodzaju nie potrzebują wcale ciężkich kół zamachowych do podtrzymywania ich ciągłości ruchu. Z drugiej strony zmniejszenie masy koła zamachowego mogłoby doprowadzić do dużych wibracji wówczas, gdy obroty silnika byłyby względnie niewysokie. Efektem tej sytuacji byłoby przyspieszone zużycie przekładni i niszczenie skrzyni biegów. Gdyby jednak koło zamachowe okazało się zbyt lekkie, szybkie puszczenie sprzęgła mogłoby skutkować po prostu zgaszeniem silnika. Aby uniknąć takich problemów, skonstruowano więc koło dwumasowe.
Element pełni funkcję tradycyjnego koła zamachowego, a także tłumi drgania, które powstają w układzie napędowym w czasie pracy silnika. Zmniejsza również znacząco gwałtowny wzrost momentu obrotowego.

Budowa koła dwumasowego Forda Focusa

Wspomniana część samochodowa składa się z dwóch lekkich kół zamachowych, które połączone są za pomocą tłumika drgań skrętnych. Tarcza pierwsza jest połączona z jednostką napędową, a druga – ze skrzynią biegów. Koła te mogą się między sobą obracać nawet o 80 stopni. Sprężyste elementy w tłumiku odpowiadają za „amortyzowanie” wibracji.
Trzeba pamiętać, że oprócz wielu wspomnianych wyżej zalet, koło dwumasowe ma również pewne wady. Przede wszystkim jest bardzo delikatną konstrukcją, która może się, niestety, zepsuć przy niewłaściwej eksploatacji oraz przy za bardzo obciążonym układzie napędowym.
Prawidłowe użytkowanie koła dwumasowego (zalecamy ustawić jako nagłówek H2)
Jak więc dbać o koło dwumasowe w Fordzie Focusie C Max, aby służyło nam bezproblemowo przez długi czas? Po pierwsze należy unikać obciążania silnika oraz przegrzewania go. Nie powinniśmy gwałtownie ruszać, ani jeździć na niskich obrotach i dławić silnik. Trzeba też dbać o układ napędowy, gdyż np. zepsucie jego elementów oddziałuje także na „dwumasę”, jak również na układ zapłonowy i wtryskowy.

Wymiana koła dwumasowego

Po czym poznać, że koło dwumasowe Ford Focus C Max 2.0 tdci zaczyna szwankować? Zazwyczaj zepsucie tego elementu pojazdu przejawia się w problemach ze zmianami biegów, wibracjami oraz bardzo głośnym hałasowaniem. Często receptą na tego typu problemy będzie konieczność wymiany koła dwumasowego. Jego cena nie należy jednak do najniższych, dlatego warto jest dobrze przeszukać ofertę sklepów, aby znaleźć ten produkt w jak najniższej cenie. W sklepie Megamotors.pl oferujemy nowe koła dwumasowe w przyjaznych, konkurencyjnych cenach.